مزایای پریدن بر روی ترمپولین

7 سپتامبر 2018- ممکن است شما در مورد ریباندینگ در سلامت و صنعت تناسب اندام، چیزهایی شنیده باشید. مسلما، ریباندینگ نامی فانتزی برای پریدن بر روی ترمپولین است. جهش و حرکت عمودی تکرار شونده بر روی ترمپولین، شما را در معرض طیف وسیعی از تغییر نیروهای گرانشی قرار می دهد و سیستم لنفاوی شما را تحریک می کند. این فرم از ورزش می تواند برای افراد مختلف مفید باشد.
سیستم لنفاوی
سیستم لنفاوی شما مسئول حرکت لنف به گره های لنفاوی است، لنف مایعی است که عمدتا از گلبول های سفید خون تشکیل شده است، لنف سلولهای شما را در سراسر بدن شسته و ویروس ها و سایر عوامل مهاجم و مضر، حتی سلول های سرطانی را از سرتاسر بدن جمع می کند.
 
ممکن است متوجه شده باشید که غده های لنفاوی شما وقتی که بیمار هستید، اغلب در ناحیه ی گردن، کشاله ران و زیر بغل متورم می شوند. گره های لنفاوی شما مانند فیلترهایی هستند که پر از سلول های ایمنی می باشند و در نابودی میکروب ها و مبارزه با عفونت ها در بدن شما نقش دارند. سیستم لنفاوی با ارسال سموم تخریب شده به سیستم دفعی بدن، آنها را از طریق عرق، ادرار و محصولات زائد دیگر از بدن خارج می کند.
یک سیستم لنفاوی سالم با جذب سلول های خطرناک از طریق حفره های کوچک عمل می کند.
این سلول های خطرناک و ویروس ها پس از آن که تخریب می شوند به سیستم دفعی بدن منتقل می شوند، حال چگونه پریدن بر روی ترمپولین به بهبود عملکرد این سیستم کمک می کند؟
ریباندینگ و سیستم لنفاوی
همانطور که در بالا ذکر شد، پریدن بر روی ترمپولین می تواند به تحریک سیستم لنفاوی کمک کند.
هنگامی که شما بر روی یک ترمپولین بالا و پایین می پرید، بسته به ارتفاع حرکتتان در معرض بی وزنی و تغییر نیروی گرانشی قرار می گیرید .
هنگامی که این فرایند جهشی مرتبا تکرار می شود، مانند زمانی که بر روی ترمپولین به سمت بالا و پایین جهش می کنید، تغییر نیروی گرانش یا G سبب تحریک سیستم لنفاوی شما می شود. حرکت بالا و پایین عمودی، گره های لنفاوی را در پاها، بازوها و مرکز بدنتان تحریک می کند، و به طرز چشمگیری گردش لنف را در بدن شما بهبود می بخشد.
 
ریباندینگ و سلامتی
فعال بودن برای سلامتی ضروری است. پریدن بر روی ترمپولین نه تنها بسیار سرگرم کننده و مفرح است بلکه برای سلامتی شما عالی می باشد. با این فعالیت شما می توانید:

·        وزن خود را مدیریت کنید.

·        فشار خون خود را کاهش دهید.

·        استخوان های قوی تر و سالم تر داشته باشید.

·        از بهبود کلی خلق و خو و انرژی خود را لذت ببرید.
 

به شما پرشی ایمن را بر روی ترمپولین پیشنهاد می کنیم. قبل از پریدن بر روی آن از محدوده ی وزنی که یک ترمپولین می تواند تحمل کند، مطمئن شوید. این ورزش برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان مناسب است.

منبع و سایت خبر:

https://www.diabetesqld.org.au/media-centre/2018/september/the-health-benefits-of-bouncing-on-a-trampoline.aspx

https://www.diabetesqld.org.au/media-centre/2018/september/the-health-benefits-of-bouncing-on-a-trampoline.aspx